رمز قوی اینستاگرام

امروزه اینستاگرام یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در جهان است که کاربران زیادی در حال استفاده از آن می باشند. یکی از مهم ترین مسائل برای کاربران امنیت در اینستاگرام می باشد که ارتباط مستقیمی را با حریم خصوصی ایجاد میکند. صفحات زیادی اعم از شخصی و یا تجاری در اینستاگرام وجود دارند که اصول امنیتی را برای اکانت های اینستاگرام خود رعایت نکرده و در کمال نا باوری بسیاری از آن ها صفحات خود را از دست داده اند. ما این افتخار را داریم تا به عنوان قوی ترین گروه امنیتی و همچنین تبلیغاتی در خاورمیانه. در این مبحث همراه شما باشیم تا بتوانیم ترفند های مختلفی را مبنی بر افزایش امنیت سطح کاربری اکانت اینستاگرام به شما آموزش و انتقال دهیم.

رمز عبور چیست و چرا استفاده از آن الزامیست؟

در فضای مجازی انتخاب یک رمز عبور در جهت ایجاد یک ساختار امن و خصوصی بسیار حائز اهمیت می باشد. که میتوانیم رمز عبور را به یک فقل درب تشبیه کنیم. فرض کنید که شما در اتاق شخصی خود هستید و قطعا تمامی وسایل های موجود در اتاق متعلق به شما بوده و ممکن است بخواهید کمی از منزل خارج شوید، جهت اطمینان مبنی بر ورود دیگران به اتاق شخصی شما تنها راه، قفل کردن درب اتاق است! که برای باز کردن قفل درب اتاقتان از کلیدی استفاده میکنید که در واقع قفل گشا یا رمزگشا نامبرده می شود. رمز عبور در فضای مجازی دقیقا همانند قفل درب اتاق شما در فضای واقعی است. که در کل فضای اینترنت از رمز عبور و یا به عبارت دیگر Password، تنها در شبکه های اجتماعی استفاده نخواهد شد و حتی شما مستلزم تایین یک رمز عبور برای کارت بانکی خودتان هستید.

instagram strong password - چگونگی انتخاب رمز عبور قوی اینستاگرام | کاهش احتمال هک شدن تا 50 درصد

انتخاب رمز قوی اینستاگرام اهمیت دارد؟

به طور کلی میتوانیم به این نکته اشاره نماییم که: دسترسی به رمز عبور اکانت اینستاگرام شما به معنای طی کردن حداقل 80% از فرایند رسیدن به حریم خصوصی و اطلاعات محرمانه شما می باشد. به همین دلیل انتخاب یک رمز عبور صحیح و با امنیت بالا بسیار مهم است، که هکر ها و یا به عبارت دیگر “افراد سودجو” دسترسی مستقیمی را به اکانت شما نداشته باشند. بارها مشاهده شده است که کاربران زیادی در هنگام انتخاب یک رمز عبور از اطلاعات شخصیتی خود استفاده می کنند. که ردیابی و یا حدس زدن این اطلاعات توسط هکر ها و حتی افراد عادی بسیار آسان است! انتخاب پسوورد هایی مانند (کد ملی، اسم و فامیلی، شماره موبایل، عدد های رند و ساده مانند: 12345678، تاریخ تولد به شمسی یا میلادی) و هر رمز عبوری که شخصیت و یا اطلاعات فردی شما در آن خلاصه شده باشد. اولین قدم برای هکر ها در جهت نفوذ به حریم شخصی و یا پیدا کردن رمز عبور (Password) اکانت اینستاگرام شما. استفاده از حدسیات است! که با امتحان کردن رمز های ساده و ترکیب اسم و شماره موبایل شما اقدام به هک کردن از این روش بسیار ساده خواهند کرد. که بسیاری از هکر ها با این روش اکانت های زیادی را هک کرده اند. و البته! مطمئن هستیم که از هک کردن شما که در حال مطالعه این مطلب هستید ناکام خواهند ماند.

چطور باید یک رمز قوی اینستاگرام انتخاب کنیم؟

strong password 768x309 - چگونگی انتخاب رمز عبور قوی اینستاگرام | کاهش احتمال هک شدن تا 50 درصد

همانطور که در توضیحات اشاره کرده ایم، در مرحله اول از انتخاب رمز عبور هایی که شخصیت و یا اطلاعات فردی شما در آن خلاصه میشود اکیداً خودداری فرمایید. همانطور که مطلع هستید حتی فاصله و یا SPACE در اینستاگرام یک کاراکتر در رمز عبور محسوب میشود.

انتخاب رمز عبور فراموش شدنی بهتر از رمز عبور به یاد ماندنی است

هیچ زمان به فکر انتخاب رمز عبوری نباشید که آن را به یاد داشته باشید! رمز عبور های دشوار و سخت در یاد شما نخواهد ماند. و شما مجبور هستید رمز عبور آسانی را انتخاب کنید تا آن را به یاد داشته باشید. در نهایت اگر رمز عبور خود را فراموش کنید. دسترسی شما به صفحتان قطع خواهد شد! که بهتر از ایجاد دسترسی برای هکر ها است. همچنین در صورت فراموشی رمز عبور خود، به راحتی میتوانید اکانت اینستاگرام خود را بازیابی نمایید.

طول رمز عبور شما بیش از 13 کاراکتر باشد

بسیاری از وب سایت ها طول کاراکتر را بیش از 8 پیشنهاد داده اند. این به این معناست که 8، 9 کاراکتر در انتخاب رمز عبور مناسب است. به نظر ما انتخاب رمز عبوری که طول آن کمتر از 13 کاراکتر باشد حتی اگر از حروف کوچک و یا بزرگتر هم استفاده شود. امن نخواهد بود. دلیل آن این است که تمامی Password Maker ها و یا به عبارت دیگر نرم افزار هایی که سازنده پسوورد هستند. طول پیشفرض آن ها بر روی 8 تنظیم شده است است. دلیل آن این است که اکثر شبکه های اجتماعی و یا سایت ها، البته به جز اینستاگرام طول مجاز انتخاب رمز عبور اکانت ها بر روی 8 تنظیم شده است. به دلیل رایج شدن این اندازه  و یا طول در رمز عبور پیشنهاد نخواهد شد که کاربر از رمز عبوری استفاده نماید که 8 کاراکتر را شامل میشود.

استفاده از حروف بزرگ و کوچک

تقریبا از سال 2014 در تمامی شبکه های اجتماعی از جمله یاهو قابلیت حساسیت بر روی حروف بزرگ و کوچک در رمز عبور فعال شد که  باعث رشد عظیمی در سطح امنیتی اکانت ها و تمامی پلت فرم ها شد. به فرض مثال InStaSeCuriTy و instasecurity دو رمز عبور متفاوت از هم می باشد. پس نتیجه گرفته میشود. جهت افزایش امنیت رمز عبور از حروف بزرگ و کوچک استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر هایی مانند &*()-+\][$@%^:”<>

در کنار رعایت اصول و قوانین دیگر حتما استفاده از علامت های ذکر شده باعث پیچیدگی رمز عبور شما خواهد شد و اصطلاحا علامت های مذکور باعث پیشرفت سطح امنیتی رمز عبور شما میشود.

قطعا تمامی موارد هایی که باعث افزایش سطح امنیتی پسوورد قوی اینستا میشود ذکر شده است. اما در این میان، وب سایت هایی که میتوانند در انتخاب یک رمز عبور قوی به شما کمک کنند را فراموش نکنید! وب سایت های مختلفی در جهت انتخاب یک رمز عبور قوی موجود می باشد. که لیست بهترین وب سایت ها برای انجام اینکار عبارتند از:

www.passwordsgenerator.net

www.lastpass.com/password-generator

همچنین در این میان وب سایت www.passwordmeter.com در جهت امتجان قدرت رمز عبور شما بسیار مناسب است. به راحتی میتوانید رمز عبور های انتخابی خود را از نظر فاکتور های یک رمز عبور قوی بررسی نمایید.

امتیاز یادتون نره
[Total: 28 میانگین: 3.7]

9 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

فهرست