برندینگ چیست؟
آموزش برندسازی در اینستاگرام
اگر شرکتی بخواهد خدمات و محصول خود را به مردم معرفی نماید باید یک نام تجاری داشته باشد که به آن برند می گویند. از این طریق شما در بین بقیه کسانی که در بازار مشغول به کار هستند، شناخته می شوید. اگر دقت کرده باشید برخی از شرکت ها با یک علامت شناخته می شوند و برخی از شرکت های نام آشنا برندی مثل یک اصطلاح و یا جمله ای که هر شخصی از افراد جامعه با بیان کردن آن اصطلاح، در ذهن دیگران آن شرکت را تداعی می کنند و برندینگ جز این شناخته شدن نیست. هر شرکتی که بخواهد که کشور و یا سر تا سر دنیا به خوبی شناخته شود، این مساله را جدی خواهد گرفت. یکی از مهمترین مسائلی که در این زمینه باید به آن دقت شود این است که برندینگ در یک مدت کوتاه بوجود نمی آید و باید به مدت طولانی برای آن برنامه ریزی کرد. رقابت در بازار نسبت به گذشته بسیار پیچیده تر شده است و برای موفقیت در بازاریابی باید به همه جوانب امر دقت داشته باشید. در واقع در بین هجوم رقبای بسیار در بازار شما باید بتوانید جایگاه خود را تثبیت نمایید و این کار بوسیله برندینگ امکان پذیر است اما در صورتیکه با برنامه و دقت به امر توجه شود. برندینگ مانند بسیاری از کارهای دارای باید ها و نباید هایی است که در صورت عدم توجه به آنها، در این امر موفق نخواهید شد.
آیا با اینستاگرام آشنایی دارید؟
در سال 2010 شبکه اجتماعی اینستاگرام راه اندازی شد که مثل بعضی از شبکه های اجتماعی دیگر مانند فیسبوک و توییتر قابلیت بارگذاری عکس و ویدیو را دارد. هر شخصی می تواند در این شبکه حساب کاربری داشته باشد و هر عکس و مطلبی که در این حساب شخصی منتشر نماید، در صفحه شخصی او دیده خواهد شد. اینستاگرام در طی سال های متمادی در حال رشد و پیشرفت بود و تا کنون تغییرات زیادی برروی آن اعمال شده است. مطالب زیادی در مورد اینستاگرام می توان بیان کرد ولی از مهمترین قابلیت های آن می توان به ارتباط برقرار کردن با شبکه های اجتماعی دیگر است در این صفحه آیکون هایی از صفحات دیگر وجود دارد که شما می توانید با استفاده از آن دوستان دیگر صفحات خود را در این شبکه نیز مشاهده نمایید. از امکانات دیگر اینستاگرام هشتگ (Tags#) می باشد که برای کمک به پیدا کردن عکس و دیگر کاربران از آن استفاده می شود. قابلیت های تازه برای قرار دادن عکس و فیلتر ها در اینستاگرام به وجود آمده است. کاربران می توانند عکس ها را ذخیره کنند و در پست های نشانه گذاری شده ذخیره می شود. می توان در یک پست حدود 10 عکس را آپلود کرد. آرشیو کردن پست ها نیز به توانایی های این اینستاگرام افزوده شد. این مطالب نشان میدهد که این شبکه اجتماعی با توانایی هایی که دارد می تواند بسیار مفید و پر کاربرد باشد. یکی از این توانایی ها برند سازی در اینستاگرام برای یک صفحه می باشد.
طراحی پیج اینستاگرام
برندسازی در اینستاگرام
برندینگ اینستاگرام امروزه بسیار رایج شده و این مساله به دلیل کاربردی بودن اینستاگرام است. همانطور که به آن اشاره شد در این شبکه اجتماعی استفاده از تصاویر بسیار زیاد است، بنابراین برای ایجاد یک تصویر ذهنی ماندگار استفاده از تصاویر جذاب و معنی دار بسیار مهم است. در ابتدای مطلب از معنی برند صحبت شد و اینکه برند یا نام تجاری مفهوم و تصویری است که از یک شغل و ایده در ذهن مردم وجود دارد. هر فعالیتی که برای ساختن یک تصویر ماندگار انجام شود برندینگ و یا برند سازی می باشد. لوگو و یا یک تصویر می تواند در ذهن ها ثبت شود و یاد آور یک شرکت باشد. اینستاگرام هم یک شبکه بر پایه تصاویر می باشد. شما با ایجاد یک حساب کاربری می توانید با افراد زیادی آشنا شوید و یک تصویر به یاد ماندنی را از طریق به اشتراک گذاشتن تصاویر از خودتان در ذهن مخاطبانتان ایجاد نمایید. اگر بخواهید برای برند سازی کسب و کار از اینستاگرام استفاده نمایید بهتر است از تصاویر جذاب و دیدنی را استفاده نمایید تا مخاطبانتان جذب صفحه شما در ابتدا و بعد به مرور زمان جذب کسب و کار و حرفه شما شوند. برندسازی در اینستاگرام امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است و علت آن گرایش تعداد بالایی از مردم به این صفحه اجتماعی می باشد و فرصت مناسبی ایجاد شده تا اصطلاحی به نام برندسازی در اینستاگرام ایجاد گردد که دارای اصول و روش هایی است تا بتوانید در آن موفق باشید.
اصول برندینگ در اینستاگرام چیست؟
امروزه با توجه به حضور پررنگ فضای مجازی در زندگی مردم نمی توانید از مزایا و معایب آن دور باشید مسلما مزایای این فضا بیشتر از معایبش خواهد بود. ایجاد برندینگ توسط اینستاگرام در چند سال اخیر بسیار پر رونق شده است ولی با گذرکوتاهی در این شبکه اجتماعی صفحاتی از شرکت های مختلف را خواهید دید که چند عکس اولیه برای شروع کار گذاشته اند و هیچگونه آپدیتی ندارند. باید بدانید که این روش را نمی توان برند سازی در اینستاگرام دانست بلکه برای استفاده از این شبکه و شناخته شدن در آن باید بسیار فعال باشید و به نکاتی توجه نمایید. زمانی که فعالیت خود را در زمینه برندینگ در اینستا شروع می کنید به آرامی توجه به این کسب و کار از سوی مخاطبین و فالوورهای شما را افزایش خواهد داد. شناخته شدن شما و برندینگ کسب و کار شما بستگی به نوع عملکرد شما دارد افراد متخصص در این زمینه از هر تصویری برای تبلیغ محصول خود استفاده می نمایند. باید در این زمینه خلاق باشید تا بتوانید متفاوت تر از بقیه عمل کنید و متمایز دیده شوید. شاید هر چه تلاش می کنید نمی توانید به اندازه کافی خلاق باشید در این مورد باید از افراد متخصصی همچون اینستا سکیوریتی کمک بگیرید. در برندینگ اینستاگرام باید از تمام قوانین و قواعد مطلع باشید.